Samen werken?

Display remarketing.
Je bezoekers benaderen met banners.

 

Display remarketing

Weet je wanneer display marketing het beste werkt? Wanneer je het inzet als remarketing, oftewel: om je afgehaakte potentiële klanten even dat laatste zetje in de rug te geven richting conversie. Logischerwijs wordt dit display remarketing genoemd. En wij kunnen je daar perfect mee helpen! Onze ervaring en expertise zorgt ervoor dat jij optimale conversie behaalt via deze techniek. Samen met jou overtuigen we je doelgroep om alsnog je producten te kopen. Onderzoek toont aan dat deze manier van remarketing zeer succesvol is. Door je doelgroep even weer te herinneren aan je webshop, converteren ze alsnog. Ervaar zelf hoe goed het werkt!

 

Banners herinneren je doelgroep aan je webshop

Het proces van display remarketing is vrij simpel uit te leggen, maar op technisch gebied is het een heel vernuftig systeem. Er gebeurt van alles in de keten van oorzaak en gevolg, waarbij het uiteindelijke doel is dat we jouw afgehaakte doelgroep opnieuw herinneren aan je webshop. Zodra iemand je webshop bezoekt, wordt er een cookie in de browser geplaatst. Hiermee kan de bezoeker op andere websites advertenties zien van jouw webshop. Dat kan heel geavanceerd gebeuren, zelfs met de producten uit het winkelmandje die hij of zij niet afgerekend heeft. Er zijn verschillende bannersoorten, zoals: tekstbanners, displaybanners, videobanners, etc.  De advertenties die specifiek aan de afgehaakte bezoekers vertoond worden, kunnen via programmatic buying automatisch worden ingekocht via trading desks of bijvoorbeeld via Google Ads campagnes. In principe hoef je er dus niets meer aan te doen zodra het proces in werking is gezet. We moeten uiteraard wel samen goed nadenken over de banners en de boodschap.

 

Verschillende manieren om display remarketing in te zetten

Je hebt zelf ook vast wel eens ervaren hoe de niet afgerekende producten in jouw winkelmandje ineens in een banner terugkwamen. Dat werkt echt heel goed, want de herkenning is optimaal, zowel van de producten die je zelf hebt uitgezocht als van de webshop die je bezocht hebt. Maar je kunt display remarketing ook prima inzetten voor branding of om nieuwe aanbiedingen te communiceren richting mensen die je webshop eerder al hebben bezocht. Wij adviseren je graag hoe je jouw doelstellingen het snelst haalt!

 

Wil je weten hoe we met display remarketing jouw targets kunnen halen?

Digitale strategie. Van concept tot realisatie.

Daelmans was op zoek naar een online marketing en e-commerce partners die ingezet kan worden als een online sales verlengstuk van de organisatie.