Samen werken?

Behavioral targeting.
Adverteren op de interesses van jouw doelgroep.

 

Behavioral targeting

Als het gaat om online marketing, dan zijn beschikbare data enorm belangrijk. Daarmee kunnen we namelijk beter zoeken, targeten en in kaart brengen hoe we het beste kunnen presteren bij de doelgroep. Eerst wil je inzicht hebben in wie ze zijn, wat hun interesses zijn en hoe je ze het beste kunt helpen. Zodra je dat weet, ga je nadenken over de boodschap die je ze wilt bieden en natuurlijk waar en wanneer je die boodschap gaat aanbieden. Door de beschikbare data kunnen we behavioral targeting inzetten en je marketingactiviteiten veel gerichter maken. Het is een manier om op het perfecte moment op de perfecte plek jouw doelgroep de perfecte advertentie te laten zien. Als je meer online omzet wilt en sneller je targets wilt halen, is dit een ideale manier om dat te realiseren!

 

Wij werken samen met algoritmes

In het kort werkt behavioral targeting als volgt: het gedrag van een bezoeker wordt door een algoritme geregistreerd en op basis daarvan worden advertenties op de site automatisch aangepast aan de voorkeuren van de bezoeker. Het gedrag van de bezoeker bepaalt de marketingactiviteiten, soort en timing.  De pagina’s die een bezoeker heeft bezocht worden bijvoorbeeld via tracking cookies geanalyseerd. Daar kun je natuurlijk uitermate passende bannerreclame bij tonen, die helemaal is afgestemd op de interesses van de doelgroep. Dit proces verloopt via real time bidding. Zo werken de algoritmes samen met onze kennis en ervaring om jouw doelgroep zo optimaal mogelijk te bereiken.

 

Perfecte integratie in de online marketingmix

Net zoals de andere onderdelen van programmatic marketing is het zaak om behavioral targeting zo goed mogelijk te integreren in je online marketingmix. Het gaat niet om die ene manier van benaderen, het gaat erom of het totaalplaatje klopt. Daar hebben wij verstand van, dus daar helpen we je graag bij. Naast display advertising kijken we ook met een breder gezichtsveld naar je complete online marketing. Alles moet bij elkaar passen en elkaar versterken. Dat is de enige manier om jouw targets eerder en efficiënter te behalen.

 

Wil je weten hoe we meer rendement kunnen behalen met behavioral targeting?

Digitale strategie. Van concept tot realisatie.

Daelmans was op zoek naar een online marketing en e-commerce partners die ingezet kan worden als een online sales verlengstuk van de organisatie.