Samen werken?

A/B testing.
Weet welke variant het
meeste oplevert.

 

A/B testing

Wanneer je twee verschillende versies van een webpagina ontwikkelt, kun je testen welke de meeste conversie oplevert. Dat is hoe A/B testing werkt. De belangrijkste voorwaarde van A/B testen is dat er slechts één onderdeel van de pagina wordt aangepast. Dan is namelijk exact te concluderen wat er werkt op dit onderdeel en wat niet. Door zo steeds stap voor stap de pagina’s van je website of webshop aan te passen, zorgen we ervoor dat je site steeds beter presteert. Samen halen we je targets steeds sneller!

 

Je bezoekers bepalen wat het beste is

Natuurlijk hebben we allemaal ideeën over de usability van websites, maar ook over hoe we de conversie kunnen verhogen. Het mooie van A/B testing is dat je daadwerkelijk kunt testen in hoeverre die ideeën kloppen. Doordat er live op je website wordt getest met echte bezoekers, zijn het uiteindelijk je bezoekers die bepalen wat werkt op een bepaalde pagina en wat niet. In de webstatistieken is heel eenvoudig te zien welke versie van de test het beste scoort. Of het nu versie A of versie B is, als het meer conversie oplevert, dan zijn we allemaal blij.

 

A/B testing als strategisch instrument

Oké, je kunt best incidenteel een A/B test uitvoeren om te kijken of een idee werkt. Maar het werkt pas écht als je structureel bezig gaat met het optimaliseren van je website. Dat is de hele gedachte achter conversie-optimalisatie. Om die reden zien wij A/B testing dan ook als een onmisbaar onderdeel van je e-commerce strategie. Jij wilt toch ook continu werken aan het verbeteren van je webshop? Laten we dan samen om tafel gaan en een plan ontwikkelen waarmee we jouw omzetdoelstellingen sneller en makkelijker behalen!

 

Wil je met A/B testing meer rendement uit je website of webshop halen?

Digitale strategie. Van concept tot realisatie.

Daelmans was op zoek naar een online marketing en e-commerce partners die ingezet kan worden als een online sales verlengstuk van de organisatie.