Samen werken?

 

Succesvol zijn in zoekmachines. Het begon met een SEO Audit.

cases

Succesvol zijn in zoekmachines. Het begon met een SEO Audit.

 
 
Web audits
 
 

Bloei Online heeft voor Directa een uitgebreid SEO Audit gedaan, waarbij diverse verbeterpunten en nieuwe kansen aan het daglicht zijn gekomen.

Uitdaging

Met concreet advies komen om de online zichtbaarheid van Directa te verbeteren, met name op gebied van SEO.

Tools

SEO Audit, online strategie, zoekwoordenonderzoek, concurrentie analyse, content analyse, taxonomie.

Resultaat

Adviesrapport met verbeterpunten, nieuwe online kansen, maar vooral een website die nu de vriend van elke zoekmachine is.

 
 
 

Briefing

Verbeteren van de online zichtbaarheid

Directa maakt het mogelijk voor haar klanten om een lening af te sluiten zonder tussenkomst van een adviseur. Op de website vind je uitgebreide informatie, waarmee je zelf kan beoordelen of de door jou gekozen lening voldoet aan jouw wensen en financiële situatie. Oftewel: simpel, transparant en helder!

Zoals voor vele organisaties is ook het internet een belangrijk middel voor Directa om in contact te komen met potentiele klanten. Via SEO lukte het hun aardig, maar nu waren ze klaar voor de volgende stap. Bloei Online is dan ook gevraagd om een grondige SEO Audit uit te voeren waarmee de zichtbaarheid in zoekmachines verder verbeterd kan worden.

 
 

Solution

Van techniek, content tot concurrenten. Alles is geanalyseerd & geoptimaliseerd

Directa had behoefte aan een SEO Audit die de low hanging fruits identificeert, maar waarmee ook de basis eventueel recht gezet kan worden. Oftewel, een grondige SEO Audit was nodig. Hierbij hebben we gekeken naar de volgende onderdelen: techniek, taxonomie, concurrentie analyse, zoekwoordenonderzoek, content analyse en autoriteit.

Techniek

We zijn gestart door te kijken naar de technische aspecten van de website. Hiervoor hebben we de Bloei Online SEO Audit checklist gebruikt en waar nodig aangevuld met informatie uit verschillende SEO software checks.

 

 

Zoekwoordenonderzoek & content analyse

Vervolgens hebben we onderzoek gedaan naar interessante zoekwoorden voor Directa. In totaal zijn we op 37 interessante topics gekomen met een totaal zoekvolume van 80.230 per maand!

 

 

Online concurrenten onderzoek

Uiteraard hebben wij ook de concurrenten geanalyseerd, op welke zoekwoorden leggen zij de focus? Waar liggen de quick wins? Hoe kunnnen wij ons onderscheiden van de concurrentie?

 

 
 

Resultaat

SEO Audit beviel zo goed. We mochten het gelijk implementeren.

Het resultaat mag er zijn; door de inzet van AdWords worden er elke maand honderden conversie gehaald. De Return on Investment van de AdWords campagnes bedraagt maar liefst 260%.