Samen werken?

 

650% meer bezoekers
via Google Grants.

cases

650% meer bezoekers via Google Grants

 
 
 
 

Het Design Museum Den Bosch organiseert spraakmakende tentoonstellingen van hedendaagse kunst en design. Tentoonstellingen die nu via Google Grants onder de aandacht worden gebracht van duizenden mensen.

Uitdaging

Google Grants account overnemen en opnieuw indelen met als doel: meer zichtbaarheid én conversies.

Expertises

Strategie, Google Grants, Dashboarding.

Resultaat

650% meer bezoekers in slechts 2 maanden tijd.

 
 
 

Briefing

Méér uit Google Grants halen

Voor de samenwerking met Bloei Online maakte het Design Museum Den Bosch al jaren gebruik van het Google Grants programma. Vanwege de toenemende concurrentie en aangescherpte regels van Google Grants zag het museum de resultaten helaas teruglopen. De advertenties werden steeds minder zichtbaar, het budget van $ 10.000 per maand werd nauwelijks besteed en de Return on Investment bleef verder teruglopen.

 

Reden genoeg dus om Bloei Online in te schakelen voor een grondige analyse van het account met als doel: het Google Grants budget optimaal benutten om kwalitatief verkeer naar de website te generen en het conversieratio te verhogen.

 

 
 

Solution

Google Grants opnieuw inrichten
volgens de Bloei methode

Na een grondige analyse van het Google Grants account kwamen wij tot de conclusie dat het account opnieuw ingericht moest worden. Het account voldeed namelijk niet meer aan de nieuwste richtlijnen van Google.

 

Een nieuwe accountstructuur met een heldere en logische indeling op basis van de verschillende thema’s was de eerste stap. Vervolgens hebben we alle advertentiegroepen opnieuw ingedeeld op basis van de gekozen thema’s en de advertentieteksten geoptimaliseerd zodat ze voldoen aan de best-practice richtlijnen van Google.

 

Daarnaast hebben we de targeting verder aangescherpt door gebruik te maken van de geavanceerde targetingmogelijkheden van Google (locaties, interesses, demografie en meer). Na het doorvoeren van al deze wijzigingen was het tijd om de nieuwe campagnes live te zetten.

 
 

Resultaat

Resultaat: 650% meer bezoekers

Het opnieuw inrichten van het account was een goede zet. De advertenties presteren significant beter en zorgen daarbij niet alleen voor meer bezoekers maar ook voor meer conversies. Bekijk hieronder de highlights:

 

– Bezoekers: +650%

– Vertoningen: +360%

– Conversiepercentage verhoogd naar 4.8% (voorheen 0.7%)

– Kosten-per-klik verlaagd met 39%

– Kosten per conversie verlaagd met 90%