Samen werken?

 

Digitale strategie.
Van concept tot realisatie.

cases

Digitale strategie. Van concept tot realisatie.

 
 
Online strategie
 
 

Daelmans was op zoek naar een online marketing en e-commerce partners die ingezet kan worden als een online sales verlengstuk van de organisatie.

Uitdaging

De webshop van Daelmans beter laten converteren.

Tools

E-commerce, online strategie, online marketing, conversie optimalisatie, webshop ontwikkeling en Google AdWords.

Resultaat

Een omzetgroei van maar liefst 173% binnen één jaar.

 
 
 

Briefing

Op zoek naar een strategische partner

Stroopwafels by Daelmans is onderdeel van Daelmans Banket en ze maken al ruim 100 jaar heerlijke stroopwafels. Wereldwijd zorgen ze voor één miljard genietmomenten.

 

Daelmans heeft de expertise van Bloei Online ingeschakeld om de webshop beter te laten converteren en om de huidige online marketing kanalen in een bredere, met een meer integrale aanpak, in te zetten. Samengevat waren ze vooral geinteresseerd in een online marketing en e-commerce partner die ingezet kan worden als een online sales verlengstuk van de organisatie.

 
 

Solution

Online marketing strategie én uitvoering. Ook op locatie.

We zijn gestart met het maken van een strategisch online plan voor het behalen van de online doelstellingen. Hierbij hebben we vooral gekeken naar de mogelijkheden voor een integrale inzet van online marketing en e-commerce diensten. Op locatie bij de klant hebben we hiervoor diverse sessies gehouden.

 

Online strategie bepalen:
een intensieve samenwerking

 

We zijn gestart met het maken van een strategisch online plan voor het behalen van de online doelstellingen. Hierbij hebben we vooral gekeken naar de mogelijkheden voor een integrale inzet van online marketing en e-commerce diensten.

 

In de eerste drie maanden was er een intensieve samenwerking op het gebied van strategie. In de strategie zijn ook de doelstellingen voor de online marketing kanalen bepaald. Van benodigde budgetten, de ROI en de doelstellingen van Bloei Online. Kortom, we waren op zoek naar een kwalitatieve aanpak.

 

In de loop van deze maanden is het strategische deel afgebouwd naar vooral uitvoering, ondersteuning en training.

 

Realisatie: “Meten is conversie”

 

Bij Bloei Online zijn we gek op data. Meten is weten is een vaak gehoorde kreet in de online wereld. Wij vinden dat het eigenlijk een stapje verder gaat. “Meten is conversie” en “Gedrag is de beste voorspeller van gedrag”.

 

We zijn continue op zoek naar hogere conversiepercentages, hogere omzetten en de beste gebruikerservaringen. Bij de implementatie van de online strategie zijn we dan ook niet afgewijkt van onze werkwijze, zie hieronder.

 

 

 

 
 

Resultaat

Succesvolle campagnes.
Met veel engagement.

Het resultaat mag er zijn; doordat de verschillende kanalen elkaar goed aanvulden, bleek dit een forse stimulans op het websiteverkeer.